-
NIKKOR AF-S 50mm f/1.4G
سلام
نیکون این لنز جدید را معرفی کرد.
با موتور فوکوس داخلی که برای بدنه های فاقد موتور فوکوس (d40 , d40x , d60) هم قابلیت اتوفوکوس را خواهد داشت.
[IMG]http://i36.*******.com/wwardu.jpg[/IMG]
Maximum format size:
35mm full frame
35mm equivalent focal length:
75mm
Maximum aperture:
F1.4
Minimum aperture:
F16
Lens Construction:
8 elements / 7 groups
Minimum focus:
0.45m
AF motor type:
Ring-type SWM
Full-time Manual Focus
Filter thread:
58 mm
Weight:
290g
-
پاسخ: NIKKOR AF-S 50mm f/1.4G
http://imaging.nikon.com/products/im.../pic_001_l.jpg
خوب ! نیکون یه تکان کوچکی به خودش داد برای تازه کردن لنزهای پرایم.
مقایسه کوچکی داشته باشیم با لنز قبلی نیکون یعنی ۵۰ مم ۱.۴ معمولی!
لنز قبلی در سال 1995 معرفی شده بود. و اگر یادمون نرفته باشه که سال ۲۰۰۸ رو داریم تموم میکنیم این لنز نوعی دایناسور زنده بر روی دوربینهای دیجیتال امروزی بود.
http://a.img-dpreview.com/lensreview.../frontpage.jpg
میتوانید ریویو این لنز رو در Dpreview ببینید:
http://www.dpreview.com/lensreviews/nikon_50_1p4_n15
و یا
http://www.slrgear.com/reviews/showp...duct/96/cat/12
-
پاسخ: NIKKOR AF-S 50mm f/1.4G
اما لنز جدید چه ویژگیهایی دارد؟
در نگاه اول جنس بدنه تغییر کرده است.(مثل بقیه لنزهای نیکون شده)
حلقه دیافراگم که دیگر نیازی به آن نیست از روی لنز حذف شده(سری G)
موتور فوکوس SWM روی آن نصب شده.(یعنی فوکوس سریع، بی صدا و امکان استفاده از فوکوس اتوماتیک روی دوربینهایی مثل دی۴۰ و دی ۶۰)
اما تغییرات دیگر:
ساختار عدسی ها و تعدادشون بطور کلی تغییر کرده.
لنز قدیم:
http://imaging.nikon.com/products/im...mg/pic_004.jpg
لنز جدید:
http://imaging.nikon.com/products/im...mg/pic_004.jpg
تعداد تیغههای دیافراگم از ۷ تیغه به ۹ تیغه افزایش پیدا کرده.(و احتمالا زاویه اونها که باعث تغییر محسوس در بوکه لنز میشود.)
سایز فیلتر از ۵۲ به ۵۸ افزایش پیدا کرده.
وزن اون ۵۰ گرم بیشتر شده.
هود همراه لنز وجود دارد.
MTF لنز قدیم:
http://imaging.nikon.com/products/im...mg/pic_002.gif
MTF لنز جدید:
http://imaging.nikon.com/products/im...mg/pic_002.gif
شنیده میشه لنز جدید با قیمت ۴۳۰ دلار به بازار خواهد آمد.
اما پیش داوری من نسبت به این لنز و تاثیرش روی بازار اینه که لنزهای جدید ۵۰ مم زایس و سیگما با مونت نیکون که هردو لنزهای خوبی هم بودند فراموش خواهند شد!
لنز سیگما ۵۰ مم ۱.۴ ۵۰۵ گرم وزن دارد و حدود ۵۰۰ دلار قیمت.
لنز زایس ۵۰ ۱.۴ حدود ۵۳۰ دلار قیمت دارد و ۳۳۰ گرم وزن.(این لنز فقط اتوفوکوس نیست.)
-
پاسخ: NIKKOR AF-S 50mm f/1.4G
بسیاری از طرفداران نیکون شروع کردند به گریه کردن که چرا در این لنز خبری از نانو کوتینگ(N) و المانهای ای دی نیست(ED)
-
پاسخ: NIKKOR AF-S 50mm f/1.4G
البته مشکلات لنزهای پرایم کلا کمتر از زوم است و شاید به این دلیل بتوان عدم نیاز به المانهای فوق را توجیه کرد. افزایش تیغه های دیافراگم برای من خبر خوشحال کننده تری بود. فقط امیدوارم IQ در اف 1.4 افزایش پیدا کرده باشد.
امیدوارم این تکان نیکون شامل لنزهای پرایم 85 اف 1.4 و 135 اف دو نیز بشود.
-
پاسخ: NIKKOR AF-S 50mm f/1.4G
آیا در این صورت دارندگان لنز قدیمی ساخت 1995 حسرت خواهند خورد که لنز جدید را ندارند ؟ آیا برتری خاصی دیده میشود در لنز جدید که باعث بهتر شدن عکس بشود ؟ که باعث شود لنز قدیم را با جدید آن تعویض نماییم ؟
-
پاسخ: NIKKOR AF-S 50mm f/1.4G
سلام
در سایت شایعات نیکون ، لینکی از فلیکر گذاشته شده که 3 عکس از اولین عکسهای گرفته شده با این لنز جدید رو نشون میده.
عکسها رو با همون سایز آپلود کردم.
Nikkor 50mm f/1.4G AF-S @ f/2 1/100s ISO 400
[IMG]http://www.*******.info/files/gv4neq0qd3esml7bdjjh.jpg[/IMG]
Nikkor 50mm f/1.4G AF-S @ f/1.4 1/200s ISO 200
[IMG]http://www.*******.info/files/w2sdbco6z8n9spm4c094.jpg[/IMG]
Nikkor 50mm f/1.4G AF-S @ f/2.8 1/80s ISO 800
[IMG]http://www.*******.info/files/ez35ove50895xjm9sw04.jpg[/IMG]
-
پاسخ: NIKKOR AF-S 50mm f/1.4G
کن راکول هم این لنز رو تست کرده!
کد:
http://www.kenrockwell.com/nikon/50mm-f14-afs.htm
-
پاسخ: NIKKOR AF-S 50mm f/1.4G
اين هم توصيه هاي حكيمانه كن راكول، منتظر بودم باز 55-18 را پيشنهاد كند:
نقل قول:
يك 50 اف 1.4 براي هر كسي كه در نور طبيعي محيط عكاسي ميكند واجب است. مدل قديمي تر AF-D بر روي همه مدلها بسيار عالي كار ميكرد و غالبا" توسط عكاسهاي حرفه اي استفاده ميشد، ولي شما شانسي براي استفاده از آن با D40 و D60 نداريد!
اين 50 م.م جديد تصاوير شفافتري نسبت به مدلهاي پيشين؛ براي گرفتن پرتره در نور طبيعي محيط در f 1.4 ارايه ميدهد ، و حتي در مد فوكوس AF-C نيز اين قضيه پابرجاست؛ بر خلاف مدلهاي قديمي تر فوكوس دستي 50 و 85 م.م (AF و AF-D) ، همه اين لنزها بطور يكسان در f 2.8 شارپ ميشوند.
نتيجه ديگر انتخاب اين لنز AF-S داشتن اتوفوكوس بر روي D40x، D40 و D60 است ، يا فقط خوشدست تر شدن نسبت به لنزهاي قديمي تر AF-D .
اگر قيمت مهم باشد، 50/1.4 AF-D قديمي هنوز هم عالي است، بزرگترين نقطه ضعف آن لنز قديمي، دور نگه داشتن انگشتان از رينگ فوكوس در موقع فوكوس خودكار است كه رينگ خودبخود ميچرخيد!
اگر نسبت به خطوط مستقيم (يا ديستورشن لنز) حساس هستيد، اين لنز، بدترين لنز 50 م.م است كه كمپاني نيكون از سال 1950 ساخته است!! كه من با آنها كار كرده ام، حتي نسبت به انواع مخصوص دوربينهاي رنج فايندرشان.
براي ديستورشن كم، هر كدام از لنزهاي f 1.8 تقريبا" مناسب اند، 50 م.م اف 2 و ساير اف 1.4 ها، همگي بهتر از اين 50/1.4G هستند.
لنز 50 اف 1.2 (فقط براي حرفه اي ها ساخته شد، و فقط فوكوس دستي داشت) تقريبا" مشابه اين لنز است، ولي باز هم ديستورشنش كمتر از اين لنز بود ( به مقدار جزئي).
اين لنز AF-S براي عكاسي طبيعي ساخته شده است، در نور كم عكاسي كنيد و تصاوير شارپ و واضح خواهند بود ، و با فوكوسي دقيق، باهر دوربيني كه به كار برده ام. با يك لنز f 1.4 ، فوكوس (كردن) خيلي حساس و ظريف است، و اين لنز جديد اين كار را به خوبي انجام ميدهد.
-
پاسخ: NIKKOR AF-S 50mm f/1.4G
نظر Bjørn Rørslett را در مورد این لنز را بخوانید ( او در دنیای تجهیزات نیکون صاحبنام است؛ لینک مستقیم به نوشته موجود نبود، مجبور به کپی متن شدم)
کد:
http://www.naturfotograf.com/lens_norm.html
نقل قول:
An update of the older "screwdriver" 50/1.4 Nikkor was long overdue. The new model, largely finished in lightweight material of an organic nature, sports an improved 8/7 optical design and at last, AFS operation. But unlike other recent new Nikkors, there is no nano-coating and no ED glass inside. While the lens barrel does not extend during focusing, there is no internal focusing (IF) to work its magic (and sometimes, adding colour aberrations) - the inner unit moves back and forth as an entity. Thus, the autofocus operational speed won't set a world record, but for most purposes it suffices well enough. A side effect is that the outer casing needs to be pretty big, thus a 58 mm filter thread is used. This breaks the earlier pattern of normal lenses (by Nikon) being served by 52 mm filters. However, in a predominantly digital era in which filters see much less use than before, this disruption of old habits might be easier to accept. One gets a better fitting lens hood and since it flares just a little, the front element is deeply shaded. Towards the rear there is a rubber gasket to provide weather sealing.
Corner fall-off is visible when the lens is set to the widest apertures, but less annoying than seen with the earlier AF-D model. From f/2.8 onwards vignetting is negligible. The barrel distortion, typical for this class of lens, is kept under good control. Field flatness also is better than shown by most fast lenses. Image quality is quite good in fact at f/1.4 although some blue fringing can occur at high-contrast transitions, increases to f/2.8 accompanied by a rise in contrast and reduction of fringing, and really gets into its stride in the range f/4 to f/9 or so. The smallest apertures see more softening of the image and a reduction in contrast, so only stop down to f/16 if you desperately need the increased depth of field, or like to shoot into the sun. The aperture opening is nicely rounded and the out-of-focus rendition (bokeh) is softer and less harsh than seen with the older 50/1.4 AFD model. On some subjects, however, one can detect a slight longitudinal colour aberration leading to reddish fringes to the foreground and greenish fringes towards the background. Even in this respect the new lens does better than the predecessor so this behaviour should be interpreted in its proper context, and many shots will not show this problem at all.
Although nano-coating is missing, the new lens handles awkward backlighting and point light sources better than the model it replaces. Ghosting is usually minimal, but when shooting straight into the sun, you tend to be rewarded by a big blur rather weak blue ghost spot. Flare is well controlled, though, and I did not encounter situations in which flare was an issue for my shooting with the AFS 50 G.
The new model is an evolution of the older lens, so you don't need to rush out to purchase it unless you can only work with AFS. Anyone looking for an excellently performing normal lens should consider the "G" carefully.
IR: Not a good candidate for IR use since there is a central hot spot when the lens is stopped down
.
-
پاسخ: NIKKOR AF-S 50mm f/1.4G
ریووی این لنز در slrgear منتشر شد:
کد:
http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/product/1231/cat/12
-
پاسخ: NIKKOR AF-S 50mm f/1.4G
نتیجه گیریش جالبه!
نقل قول:
Whether or not you need the new 50mm ƒ/1.4G comes down to a few factors:
When shot wide open, the 50mm ƒ/1.4 AF-D is significantly sharper than the AF-S.
However, the new 50mm ƒ/1.4G AF-S is much quieter during focus operations than the AF-D, making it much more subtle.
Then again, the older 50mm ƒ/1.4 AF-D is much faster at autofocusing, when mounted on a pro body.
But - the new 50mm ƒ/1.4G AF-S has a weather-sealing gasket.
Not necessarily an easy decision!
به خصوص این قسمت:
The older 50mm ƒ/1.4 AF-D is much faster at autofocusing, when mounted on a pro body.
خلاف این نظر رو انتظار داشتم !!
-
پاسخ: NIKKOR AF-S 50mm f/1.4G
سلام
در حال بررسی نمونه عکسهای این لنز بودم به جهت پرتره ، که متوجه موضوعی شدم! در دیافراگمهای باز مثل 1.4 تا کمی بسته تر که تقریبا بوکه میدهد اصلا شارپنس ندارد! یعنی اگر بخواهیم شارپنس داشته باشیم مجبوریم از دیافراگمهای بسته تر استفاده کنیم مثلا 4 ، که آنوقت بوکه و بکگراند بلر نداریم ! بعد تکلیف پرتره چه میشود؟!!
اینم نمونش :
در F/ 1.4
http://k43.pbase.com/o3/64/94464/1/1....eDSCF1902.jpg
1/60s f/1.4 at 50.0mm iso100
http://k53.pbase.com/g1/79/499979/2/...0.eBnydPAs.jpg
آیا درست است؟
آیا هم اکنون این لنز در ایران قابل تهیه است؟ قیمتش چقدره؟
ممنون میشوم راهنمایی کنید
با تشکر
-
پاسخ: NIKKOR AF-S 50mm f/1.4G
سلام
رويوي فوتو زون :
نقل قول:
Verdict
The Nikkor AF-S 50mm f/1.4 G is a very good lens that performes on a high level except for slightly soft borders and somewhat busy bokeh at wide open aperture. From f/2 onwards, the lens is able to deliver crisp images that do not leave much to desire. For most applications the silent wave AF drive is fast enough. Combined with the high build quality this results in an attractive package that might not necessarily tempt those who already own the older AF-D 50/1.4 lens, but probably all others looking for a fast standard prime. Highly recommended!
کد:
http://www.photozone.de/nikon--nikkor-aps-c-lens-tests/413-nikkor_50_14g
-
پاسخ: NIKKOR AF-S 50mm f/1.4G
جناب محمدی
فرمایش شما صحیح است ، برای همین پست خودم رو ویرایش کردم یکی از عکسهای آنرا
در دیافراگم 1.4 میگذارم :
http://farm4.static.flickr.com/3359/...d4f018.jpg?v=0
اینهم 1.4 جدا عالیه با D40 هم گرفته شده:
http://farm4.static.flickr.com/3255/...11b01d.jpg?v=0
-
پاسخ: NIKKOR AF-S 50mm f/1.4G
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Anoosh-Pro
هر چند که نمونه عکسهای گرفته شده فعلا زیاد نیست. ( بهترین نمونه ها مربوط به سایت کن راک ول بود)
اما در نمونه های فعلی این لنز توان داشتن بک گراند بلر همزمان با سوژه شارپ را ندارد. در دیافراگمهای بسته تر البته شارپنس عالیست ، اما در آن محدوده دیافراگمی ، عمق میدان زیاد است.
شاید من زیادی انتظار دارم از یک لنز در این رده قیمتی ، اما به هر حال این یک لنز فیکس است.
انوش جان نمونه که زیاده و همه هم نظر شما رو نقض می کنن.
کافیست به همین فلیکر سری بزنین ببین چه نمونه های باب طبعی گذاشته شده.
-
پاسخ: NIKKOR AF-S 50mm f/1.4G
dustane aziz tamame lenzhayee ke DX nistand dar durbinhaye FullFormat(fX)Az D700 be balla kheyli behtar javab midand, va lenzhaye DX barayy durbinhye D300 be payeen tarahi shodand" D700 ru mishe ru dx ham MISHE GOZASHT" rahe hal dige hamuntor ke dustan eshareh kardand 2stop bastane dyaferagme:::blushing:::
-
پاسخ: NIKKOR AF-S 50mm f/1.4G
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
meddi
لنز های که Dx نیستند برای دوربین های فول فریم طراحی شدند و روی اونها بهتر جواب میدهند ، D700 به بالا ، اما لنز های Dx برای D300 به پایین طراحی شدند البته روی D700 هم میشه Dx گذاشت ، راه حل دیگه هومنطور که دوستان اشاره کردند 2 استاپ بستن دیافراگم هستش:::blushing:::
با سلام
این پست شماست که من فارسی نوشتمش. لاتین تایپ نکنید.
نمی دونم گفته شما تا چه حد میتونه صحت داشته باشه. اما با در نظر گرفتن اینکه در سری لنز های DX ما اصلا لنز پرایم نداریم به غیر از یک استثناء ( Nikkor AF 10.5mm f/2.8G ED DX Fisheye ) پس اگه گفته شما درست باشه روی بدنه D300 تا پایین تر اصلا نباید لنز پرامیم گذاشت چون همه برای فول فریم ها طراحی شدند.
بقیه فقط باید از لنز زوم استفاده کنند! اگر بخواهند از پرایم استفاده کنند ، نتیجه اش در مقایسه با دوربین های فول فریم ضعیف تر خواهد بود.
فکر نمیکنم صحیح باشه ( نه بخاطر اینکه خودم D300 دارما :::big grin2::: ) چون اینطوری اونوقت خیلی ظلم شده
در حق بقیه هایی چون من و هیچ کمپانی این کار رو نمیکنه که لنز های فیکسش فقط برای دوتا بدنه گرونش باشه
یعنی D700 و D3 . مدل D3x که هیچی تازه اومده. یکم راجبش فکر کنید!
کل محصولا لنز پرایم نیکور :
m f/2.8G ED DX Fisheye
Nikkor AF 14mm f/2.8 D ED
Nikkor AF 20mm f/2.8 D
Nikkor AF 24mm f/2.8D
Nikkor AF 28mm f/1.4 D
Nikkor Ai-S 28mm f/2
Nikkor AF 28mm f/2.8D
Nikkor AF 35mm f/2 D
Nikkor Ai-P 45mm f/2.8
Nikkor AF-S 50mm f/1.4 G
Nikkor AF 50mm f/1.4 D
Nikkor AF 50mm f/1.8 D
Nikkor Ai-S 50mm f/1.8
Micro-Nikkor AF 60mm f/2.8 D
Micro-Nikkor AF-S 60mm f/2.8G ED N
Nikkor AF 85mm f/1.4D
Nikkor AF 85mm f/1.8 D
Micro-Nikkor AF-S 105mm f/2.8G IF-ED VR
Micro-Nikkor AF 105mm f/2.8 D
Nikkor AF 105mm f/2 D DC
Nikkor AF 135mm f/2 D DC
Nikkor AF 180mm f/2.8 IF-ED
Micro-Nikkor AF 200mm f/4 D ED
Nikkor AF-S 300mm f/4D IF-ED
-
پاسخ: NIKKOR AF-S 50mm f/1.4G
با سلام
من همین الان از نیکو نگرش تاریخ عرضه این لنز رو پرسیدم ، گفتند حداقل 2ماه بعد از عید !
من خودم رو برای خرید آماده کرده بودم :(
-
پاسخ: NIKKOR AF-S 50mm f/1.4G
توی سایت کن راک ول یک نکته جالب دیدم کلی باهاش حال کردم lol
در مورد تاریخچه ساخت لنز نیکون اولین لنزی هم که ساخته 50mm بوده ، که Canon اولین دوربینی که ساخته به دلیل اینکه لنز نمیتونسته بسازه از لنز همین لنز نیکور استفاده میکرده از سال های 1930 تا 1940
http://www.kenrockwell.com/tech/imag...81-canon-s.jpg
با جد Nikkor Af-s 50mm آشنا بشین در روی بدنه کنون :cool:
"
Canon's very first camera, the Hansa Kwanon, used a Nikkor lens. Canon didn't make lenses in the 1930s and 1940s, and instead got them from Nikon.
"
البته در ادامه مطلب اینطور توجیه شده که نیکون هم بدنه نمی ساخته تا قبل از 1940 ، پس نو پرابلم!
Nikon didn't make cameras until the late 1940s, so no problem
کجا نو پرابلم ؟؟؟!! بابا اون کجا که یک کمپانی بدنه بسازه که همش مکانیکیه و یک جعبست فقط . من یادمه به عنوان کار دستی در درس علوم کلاس پنجم ابتدایی بچه ها با مقوا دوربین درست میکردند. دوربین که چیزی نداره.
مهمتر از همه چیز لنزشه . که تکنولوژی بالایی میخواد در مقایسه با بدنه. در جملات اقای کن راک ول که گفته اند این به آن در. اصلا هم به هم در نمی شوند
:::big grin2:::
موفق باشید.
-
پاسخ: NIKKOR AF-S 50mm f/1.4G
داشتم تو نت چرخ می زدم این ریویوی جدید رو پیدا کردم:
کد:
http://www.photoreview.com.au/Nikon/reviews/cameraaccessories/afs-nikkor-50mm-f14g-lens.aspx
-
پاسخ: NIKKOR AF-S 50mm f/1.4G
یک ریویوی دیگری از این لنز که مال 2 ماه پیش هستش ولی خوب یه نکته توش دیدم و اون این بود که این لنز در شرایط نامساعد نوری!(وجود نورهای مزاحم رو به لنز) بطور واضحی کنتراست بهتری نسبت به لنز 85mm F/1.8D به نمایش گذاشته:
کد:
http://www.cameralabs.com/reviews/Nikkor_AF-S_50mm/
----------------------------------------------------------------------------------------------------
یه سوال: شما با توجه به بوکه بد این لنز در مقایسه با همتای سیگمایی اش، کدام یک رو انتخاب می کنین؟
(البته بر روی D60 که معادل 75mm فول فریم می شود و ایده آل برای پرتره کوتاه است)
-
پاسخ: NIKKOR AF-S 50mm f/1.4G
سلام
اینهم رویوی این لنز در دیپرویو:
کد:
http://www.dpreview.com/lensreviews/nikon_50_1p4g_n15/
نقل قول:
Conclusion - Pros
* Extremely even image quality across the frame, even on FX
* Improved image quality over 50mm F1.4D at large apertures
* Exceptional image quality when stopped down
* Essentially no lateral chromatic aberration
* Near-silent AF-S focus with full-time manual override
Conclusion - Cons
* Slightly soft at large apertures
* Somewhat susceptible to flare
* Longitudinal (bokeh) chromatic aberration, most visible at large apertures
* Vignetting at large apertures on full frame (essentially disappears by F2.8)
* Slower autofocus than the screw-drive AF-Nikkor 50mm F1.4D
-
پاسخ: NIKKOR AF-S 50mm f/1.4G
سلام
مقایسه این لنز با جد 50 ساله اش
Nikkor-S 5.8 cm f/1.4
کد:
http://lenstip.com/114.1-article-50_years_of_Nikon_F-mount_%E2%80%93_Nikkor-S_5.8_cm_f_1.4_vs._Nikkor_AF-S_50_mm_f_1.4G_Introduction.html
-
پاسخ: NIKKOR AF-S 50mm f/1.4G
نقل قول:
Verdict
Normal primes have a long standing reputation of high quality for an affordable price and the Nikkor AF-S 50 50 makes no exception in this regard. The lens is able to deliver ver sharp images, at least slightly stopped down.
However it's not without flaws. Wide open, it lacks a bit sharpness and most of all contrast, vignetting is very high wide open, but that is to be expected on a full frame camera with a moderately priced fast prime. The bokeh is smooth from f/2 to f/2.8 onwards, but a bit nervous wide open, where the lens also shows considerable amount of LoCAs
However, on a full frame camera depth of field with this lens wide open is so thin that it's hard to find a suitable subject to shoot at its fastest setting. So, usually you'll likely use the lens slightly stopped down anyway, where it performs excellently.
For most applications the silent wave AF drive is fast enough. Combined with the high build quality this results in an attractive package that might not necessarily tempt those who already own an older Nikkor 50 mm AF lens, but probably all others looking for a fast standard prime.
کد:
http://www.photozone.de/nikon_ff/441-nikkor_afs_50_14_ff
-
پاسخ: NIKKOR AF-S 50mm f/1.4G
سلام
برند نیکون لنز AF-S NIKKOR 50mm f/1.4G با AF NIKKOR 50mm f/1.4D
چه تفاوتی دارند ؟
کلا AF با AF-S چه تفاوتی دارند ؟
ممنون
-
پاسخ: NIKKOR AF-S 50mm f/1.4G
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
artnature
سلام
برند نیکون لنز AF-S NIKKOR 50mm f/1.4G با AF NIKKOR 50mm f/1.4D
چه تفاوتی دارند ؟
کلا AF با AF-S چه تفاوتی دارند ؟
ممنون
سلام
در مورد سوال اولتون که پستهای اول این تاپیک را بخوانید به جواب خواهید رسید.
AF ها فاقد موتور فوکوس هستند، اما AF-S ها موتور فوکوس دارند.
-
پاسخ: NIKKOR AF-S 50mm f/1.4G
ممنون از شما
قیمت این دو لنز رو هم دارید ؟ و قیمت 50mm f.1.8 ؟
با 50mm f.1.8 چه تفاوت هایی دارد ؟
بیشتر از همه برایم عمق میدان بسیار بالا و با کیفیت عالی است برای
فیلم برداری مستند ( طبیعت ) با D90
ممنون
-
پاسخ: NIKKOR AF-S 50mm f/1.4G
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Mashhadi Vahid
سلام
در مورد سوال اولتون که پستهای اول این تاپیک را بخوانید به جواب خواهید رسید.
AF ها فاقد موتور فوکوس هستند، اما AF-S ها موتور فوکوس دارند.
وحید عزیز لطف کردند و ماهی را به شما تقدیم کردند.
اما بنده عرض می کنم اگر قدری ماهیگیری هم بیاموزید بد نیست!!!!
فکر کنم جواب این سوال و خیلی دیگر از سوالات شما باشد
http://www.akkasee.com/articles/
اگر سری بزنید فکر کنم مفید باشد
-
پاسخ: NIKKOR AF-S 50mm f/1.4G
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Kaveh Ghobadi
وحید عزیز لطف کردند و ماهی را به شما تقدیم کردند.
اما بنده عرض می کنم اگر قدری ماهیگیری هم بیاموزید بد نیست!!!!
فکر کنم جواب این سوال و خیلی دیگر از سوالات شما باشد
http://www.akkasee.com/articles/
اگر سری بزنید فکر کنم مفید باشد
ممنون از شما
برند من CANON است و برای همین از NIKON هیچ اطلاعی ندارم
البته ماهی هم دوست ندارم :biggrin:
در لینک http://www.akkasee.com/articles/ مقاله ای که پاسخ سوالم رو بده پیدا نکردم
اگر لینک مقاله را بفرستید ممنون میشوم
-
پاسخ: NIKKOR AF-S 50mm f/1.4G
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
artnature
ممنون از شما
برند من CANON است و برای همین از NIKON هیچ اطلاعی ندارم
البته ماهی هم دوست ندارم :biggrin:
در لینک
http://www.akkasee.com/articles/ مقاله ای که پاسخ سوالم رو بده پیدا نکردم
اگر لینک مقاله را بفرستید ممنون میشوم
فکر کنم که خوب جستجو نکرده اید و کمتر موضوعی وجود دارد که در مقالات وجود نداشته باشد.اکثر مفاهیم اولیه موجود است.
و بعد اینکه مهم نیست برند شما چه باشد! باید از بقیه برند ها هم اطلاعات کافی داشته باشید و اگر نه چگونه می توانید مثلا برند کانن را با اطمینان کامل انتخاب کنید؟
http://www.akkasee.com/articles/7166/
http://www.akkasee.com/articles/7176/
http://www.akkasee.com/articles/7171/
http://www.akkasee.com/articles/7178/
http://www.akkasee.com/articles/7173/
http://www.akkasee.com/articles/7171/
فکر کنم این تعداد مقاله برای سوال شما کافی باشد!
و احتمالا درست و صحیح جستجو نکرده بودید.
-
پاسخ: NIKKOR AF-S 50mm f/1.4G
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
artnature
ممنون از شما
قیمت این دو لنز رو هم دارید ؟ و قیمت 50mm f.1.8 ؟
بیشتر از همه برایم عمق میدان بسیار بالا و با کیفیت عالی است برای
فیلم برداری مستند ( طبیعت ) با D90
ممنون
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Kaveh Ghobadi
ممنون
اما من به خوبی تفاوت های 1.8 و 1.4 و عمق میدان را میدانم
سوالم : قیمت این سه لنز بود
و اینکه : برای بهترین کیفیت ( فیلم برداری حرفه ای برای ساخت مستند طبیعت ) با دوربین D90
کدام لنز را پیشنهاد میکنید ؟
با سپاس
-
پاسخ: NIKKOR AF-S 50mm f/1.4G
قیمت 50 f1.8 حدود 130-150 و AF f1.4 حدود 400 و مدل جدید f1.4 G هم که هنوز در ایران رویت نشده است.
هر سه این لنزها، از لحاظ شارپنس شما را ناامید نخواهند کرد. اما چون بحث عمق میدان است، f1.4 ارجح است. اما دقت کنید که با این دیافراگم، فوکوس سوژه آنهم در موقع فیلمبرداری با دوربین فوق، مساله حادی خواهد بود. فوکوس دستی هم با این دوربینها موقع فیلمبرداری آسان نیست.
بنابراین قبل از شیرجه به داخل این استخر، خوب فکر کنید.
-
پاسخ: NIKKOR AF-S 50mm f/1.4G
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
nmroshan
قیمت 50 f1.8 حدود 130-150 و AF f1.4 حدود 400 و مدل جدید f1.4 G هم که هنوز در ایران رویت نشده است.
هر سه این لنزها، از لحاظ شارپنس شما را ناامید نخواهند کرد. اما چون بحث عمق میدان است، f1.4 ارجح است. اما دقت کنید که با این دیافراگم، فوکوس سوژه آنهم در موقع فیلمبرداری با دوربین فوق، مساله حادی خواهد بود. فوکوس دستی هم با این دوربینها موقع فیلمبرداری آسان نیست.
بنابراین قبل از شیرجه به داخل این استخر، خوب فکر کنید.
ممنون از شما
5D MKII را چطور می دانید برای فیلم برداری حرفه ای ؟ در مقایسه با D90
البته سوالم رو در پست 5D MKII هم میپرسم
با سپاس از شما
-
پاسخ: NIKKOR AF-S 50mm f/1.4G
وضعیت فوکوس در 5D بهتر از دی90 است اما بهتر است نظر دوستانی که این دوربین را دارند، جویا شوید که در عمل، امکان چنین فوکوسهای دقیقی با این دیافراگم وجود دارد یا خیر.
دوربین با ارزش دیگر در این زمینه، Panasonic GH1 است که امکان فیلمبرداری 1920*1080 همراه با اتوفوکوس دائم دارد
-
پاسخ: NIKKOR AF-S 50mm f/1.4G
سلام
ظاهرا ً تجهیزات حرفه ای این لنز را به قیمت 580 هزار تومان :eek: وارد کرده!
کد:
http://ppec.ir/lens/products/?v=47
نسخه قبلی هم 360 هزار تومان
-
لنز 50 نیکون
با عرض سلام به تمام دوستان
از شما دوستان کسیکه با لنز نرمال 50 واسه دوربین دی 70 نیکون کار کرده باشه میتونه اطلاعاتی کامل در اختیارم بذاره ممنون میشم
-
پاسخ: NIKKOR AF-S 50mm f/1.4G
با سلام خدمت تمامی دوستان / من نیکون d700با لنز 4-70 2.8دارم می خوام 50نیکون رو بخرم اما تردید دارم یکی اینکه چینی می باشه که نمی دانم ژاپنی اون پیدا می شه دوم اینکه fاون تا 16 می باشه در مقابل رقیب کننی که تا 22می ره /
لطفا در مورد اون بیشتر تو ضیح بدهید
متشکرم
-
پاسخ: NIKKOR AF-S 50mm f/1.4G
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
babakehsani
با سلام خدمت تمامی دوستان / من نیکون d700با لنز 4-70 2.8دارم می خوام 50نیکون رو بخرم اما تردید دارم یکی اینکه چینی می باشه که نمی دانم ژاپنی اون پیدا می شه دوم اینکه fاون تا 16 می باشه در مقابل رقیب کننی که تا 22می ره /
لطفا در مورد اون بیشتر تو ضیح بدهید
متشکرم
فکر کنم چین یا ژاپن بودن مسئله نباشد , مهم این هست که زیر نظر کمپانی تولید کننده ساخته شود
در مورد حداقل گشادگی دیافراگم هم باید دید در این فوکال چقدر به کار شما میاید ؛ شما دارید این مقدار هزینه می کنید تا لنزی سریع داشته باشید
-
سلام دوستان .
من قصد خرید این لنز رو برای D5000 دارم . می خواستم دوستان لطف کنن و راهنماییم کنن .
قیمت این لنز الان چنده ؟ و اینکه کیفیت اپتیکی این لنز چطوره ؟ review چند سایت رو خوندم . چیزی دسگیرم نشد . نظرات متفاوت بود . شارپنسش در دیاف1.4 خوبه یا نه ؟ ممنون میشم راهنماییم کنین !!
-
شارپنس در دیاف 1.4 خیلی پایینه..من که داشتم ولی بعدا فروختمش
نرمال سیگما بنظر بهتر میاد.
-
۳۵ یا ۵۵ برای Portrait ??
سلام
دوستان من الان برای فهمیدن اینکه ۵۵ یا ۳۵ چه کادری بهم روی دوربینDX میده ?روی لنز ۱۸ ۱۰۵ که دارم باید چیکار کنم ،؟ فکنم یکم بد دارم توضیح میدم ،،آقا روی ۱۸ ۱۰۵ که دارم اگه بذارم روی ۷۰ یعنی میشه ۵۵ و روی ۵۰ بذارم میشه ۳۵ ؟؟
برام مهم چون میخوام امروز فردا بخرم ،مورد
استفاده هم پررتیت اما نه همش نیم تنه و سر ..؟!؟!!؟!؟!؟
-
فرق نداره که... شما رو ۵۵ بذاری میشه ۵۵، روی ۳۵ هم بذاری میشه ۳۵ :)
البته مثلا ۵۰ی که هر لنزی روی DX میده، معادل ۷۵ روی FXه.
-
iهر فاصله کانونی روی دوربین های دی ایکس معادل همان فاصله ضرب در کراپ فاکتور دوربین در دوربین فول فریم است. مثلا در دی 90 نیکون 30 میلی متر معادل 45 میلی متر در فول فریم است. یعنی شما برای داشتن فاصله 80 میلی متر میتونی 50 میلی متر رو انتخاب کنی. اینطوری مثل این که یک لنز 80 میلی متری رو ری فول فریم داری.
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
saeedpezeshki
سلام
دوستان من الان برای فهمیدن اینکه ۵۵ یا ۳۵ چه کادری بهم روی دوربینDX میده ?روی لنز ۱۸ ۱۰۵ که دارم باید چیکار کنم ،؟ فکنم یکم بد دارم توضیح میدم ،،آقا روی ۱۸ ۱۰۵ که دارم اگه بذارم روی ۷۰ یعنی میشه ۵۵ و روی ۵۰ بذارم میشه ۳۵ ؟؟
برام مهم چون میخوام امروز فردا بخرم ،مورد
استفاده هم پررتیت اما نه همش نیم تنه و سر ..؟!؟!!؟!؟!؟
-
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
saeedpezeshki
سلام
دوستان من الان برای فهمیدن اینکه ۵۵ یا ۳۵ چه کادری بهم روی دوربینDX میده ?روی لنز ۱۸ ۱۰۵ که دارم باید چیکار کنم ،؟ فکنم یکم بد دارم توضیح میدم ،،آقا روی ۱۸ ۱۰۵ که دارم اگه بذارم روی ۷۰ یعنی میشه ۵۵ و روی ۵۰ بذارم میشه ۳۵ ؟؟
برام مهم چون میخوام امروز فردا بخرم ،مورد
استفاده هم پررتیت اما نه همش نیم تنه و سر ..؟!؟!!؟!؟!؟
فکز کنم فقط من بیش از 20 تا پست مشابه داشته باشم در توضیح اینکه برای محاسبه فاصله کانونی لنزهای DX و FX هر دو روی دوربین کراپ دار باید با محاسبه کراپ فاکتور در نظر گرفته شود. یعنی روی دوربین کراپ دار هر لنزی را باید ضرب در 1.6 یا 1.5کرد.
-
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Persian
فکز کنم فقط من بیش از 20 تا پست مشابه داشته باشم در توضیح اینکه برای محاسبه فاصله کانونی لنزهای DX و FX هر دو روی دوربین کراپ دار باید با محاسبه کراپ فاکتور در نظر گرفته شود. یعنی روی دوربین کراپ دار هر لنزی را باید ضرب در 1.6 کرد.
البته 1.6 برای دوربینهای با کراپ 1.6 معمولا کانن
نیکون معمولا 1.5
-
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
saeedpezeshki
سلام
دوستان من الان برای فهمیدن اینکه ۵۵ یا ۳۵ چه کادری بهم روی دوربینDX میده ?روی لنز ۱۸ ۱۰۵ که دارم باید چیکار کنم ،؟ فکنم یکم بد دارم توضیح میدم ،،آقا روی ۱۸ ۱۰۵ که دارم اگه بذارم روی ۷۰ یعنی میشه ۵۵ و روی ۵۰ بذارم میشه ۳۵ ؟؟
برام مهم چون میخوام امروز فردا بخرم ،مورد
استفاده هم پررتیت اما نه همش نیم تنه و سر ..؟!؟!!؟!؟!؟
دوست عزیز
لنز 18-105 را روی فاصله 50mm قرار بدین، دقیقا این کادری که از درون دوربین میبینید را با لنز 50mm f/1.4 G هم خواهید دید.
برای پرتره 50mm بهتر از 35mm است، هر چند که با همه فواصل کانونی میشه عکاسی پرتره انجام داد ولی بهترین لنز برای شروع همین 50mm است.
-
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
yasin-m
انوش جان نمونه که زیاده و همه هم نظر شما رو نقض می کنن.
کافیست به همین فلیکر سری بزنین ببین چه نمونه های باب طبعی گذاشته شده.
ببخشید بی اجازه اومدم وسط ، ولی شما نمونه ی عکس برای 40 دی و .. رو گذاشتید که دی ایکس هستند و با این لنز اف ایکس ، زوم معادل 75 را خواهیم داشت و از سوژه دورتریم ، پس عمق میدان بیشتره ، ولی احتمالا آقای انوش دوربین اف ایکس دارن و با زوم 50 باید برای پرتره به سوژه نزدیک بشن و عمق میدان خیلی پایینی خواهند داشت
با تشکر
روزبه
-
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Roozbeh Maleki
ببخشید بی اجازه اومدم وسط ، ولی شما نمونه ی عکس برای 40 دی و .. رو گذاشتید که دی ایکس هستند و با این لنز اف ایکس ، زوم معادل 75 را خواهیم داشت و از سوژه دورتریم ، پس عمق میدان بیشتره ، ولی احتمالا آقای انوش دوربین اف ایکس دارن و با زوم 50 باید برای پرتره به سوژه نزدیک بشن و عمق میدان خیلی پایینی خواهند داشت
با تشکر
روزبه
خسته نباشید
-
با سلام.
یک داستانی امروز برای من پیش اومد همراه با یکی ازدوستان که گفتم اینجا مطرح کنم ببینم داستان از چه قرار هست.
چند روز پیش یکی از دوستان این لنز رو تهیه کرد.منتها به یک مشکل عجیبی بر خورده! به این ترتیب که این لنز در حالت عکاسی از چشمی فوکوس پرت و خطایی داره ولی روی لایو ویو اینطور نیست.(با دوربین دی 90 )
جالب اینجاست که با بدنه دی 5000 این مشکل وجود نداره و عکس در هر حالت (عکاسی از چشمی و...) عکس کاملا از فوکوس صحیحی برخوردار هست!
ناگفته نماند که همون دی90 مذکور با لنزهای 105-18 و 105 ماکروی جدید در هیچ حالتی مشکل فوکوس نداره!
خلاصه اینکه به نظر میاد روی بدنه دی90 در حالت عکاسی از چشمی عکس کاملا فلو هست.این مشکل هم فقط با این لنز هست و خود لنز با بدنه دیگه مشکلی نداره.
اگر راهنمایی کنید داستان از چه قرار هست ممنون میشم.
-
عقیل جان من هم یک لنز 60 ماکرو کنون دیدم که فقط با بدنه 400 دی صاحبش اتوفوکوس می کرد و با 4،5 تا بدنه که تست کردیم ، رو هیچ کدوم اتوفوکوس کار نمی کرد . اما رو دوربین خود اون بنده خدا که می بستیم دقیق و درست کار می کرد......... کنجکاوم بدونم قضیه چیست؟؟
-
والله امیدوارم نیکونی های عزیز یا هر فرد آگاه دیگه ای یک راهنمایی بکنند،این دوست ما که بدجوری توی ذوقش خورده!
-
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
lamagra
با سلام.
یک داستانی امروز برای من پیش اومد همراه با یکی ازدوستان که گفتم اینجا مطرح کنم ببینم داستان از چه قرار هست.
چند روز پیش یکی از دوستان این لنز رو تهیه کرد.منتها به یک مشکل عجیبی بر خورده! به این ترتیب که این لنز در حالت عکاسی از چشمی فوکوس پرت و خطایی داره ولی روی لایو ویو اینطور نیست.(با دوربین دی 90 )
جالب اینجاست که با بدنه دی 5000 این مشکل وجود نداره و عکس در هر حالت (عکاسی از چشمی و...) عکس کاملا از فوکوس صحیحی برخوردار هست!
ناگفته نماند که همون دی90 مذکور با لنزهای 105-18 و 105 ماکروی جدید در هیچ حالتی مشکل فوکوس نداره!
خلاصه اینکه به نظر میاد روی بدنه دی90 در حالت عکاسی از چشمی عکس کاملا فلو هست.این مشکل هم فقط با این لنز هست و خود لنز با بدنه دیگه مشکلی نداره.
اگر راهنمایی کنید داستان از چه قرار هست ممنون میشم.
دوستم الان این پروسه رو طی میکنه!
:think:;:mad::mad:
-
عقیل جان باید دید مشکل از چیست و از کجاست.
اصولا اگر لنز سالم باشد.مشکل از دوربین است و احتمالا مشکلی در دوربین هست.
برای اطمینان باید حداقل یک عدد دوربین D90 و یک لنز دیگر وجود داشته باشد تا بتوان فهمید مشکل از کجاست.
به دوستان هم بفرمایید اینقدر ساده و آسان قضاوت نفرمایند.
-
ممنون جناب قبادی.سعی میکنم یک دوربین و لنز دیگه هم پیدا کنم و یکبار با دقت تست کنیم.بعد نمونه عکسها رو قرار میدم.
اگر فرض رو بر این بگیریم که لنز سالم هست،ممکنه چه مشکلی در بدنه وجود داشته باشه؟
چون نتیجه با دی5000 اینطور نبود.
اشتباه و هواس پرتی از خودم بود.باید چندتا نمونه عکس نگه میداشتم...تعجب میکنم یادم رفت!!!
مشکل نرم افزاری یا سخت افزاری دوربین.
بهتر است از لنز اطمینان پیدا کنید.اگر مشکل نداشته باشد احتمال اینکه دوربین مشکل داشته باشد بسیار بسیار بیشتر است.
یک سری خطا ها در دوربین یا نقص در سیستم فوکوس باعث مواردی از این قبیل می شود.
-
یک پاسخ مفصل ارسال کردم که مثل اینکه پرید !
از لنز اطمینان پیدا کنید.وقتی از لنز اطمینان پیدا کردید به سراغ دوربین بروید.
مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری بسیاری باعث می شوند که این اتفاق روی دهد.
نقص در سیستم فوکوس و همین طور اشکالات نرم افزاری دوربین گاهی باعث این اتفاق می شوند.که در این صورت باید به تعمیرگاه مرکزی دوربین مراجعه کنید تا اگر نرم افزاری است برطرف شود و اگر سخت افزاری است سیستم فوکوس تعویض شود.
-
سلام
سلام دوست گرامي
اگر با فوكوس دستي كار ميكني و اين مشگل رو داره كنار چشمي دگمه چرخان داره و از اينجا و ديدن از چشمي حركت بده تا با چشم شما فوكوس بشه
مشگل حل ميشه.
-
داشتن نيكون 50 اف 1.4
سلام به دوستان اگه از دوستان كسي nikon 50mm f 1.4 داره واسه فروش به اعلام كنه لطفا"...
و سوال ديگه : اين لنز بهتره يا 80 ب 1.4جي ؟؟؟؟؟؟؟
-
دوستان من دنبال یک لنز به چنین مشخصاتی میگردم یعنی فوکال نرمال و همچنین دیاف خیلی باز که این دو مورد رو این لنز داره
هرچند خیلی شاید استفاده نشه (برای خودم عرض میکنم) اما بعضی وقتها در محیط بسته به مشکل بر میخورم و نیاز به یک لنز با اف باز دارم
این لنز رو پیشنهاد میکنید؟
قیمت فعلی این چقدره؟
و در آخر اگر لنزی با این مشخصات که کیفیتش هم قابل قبول باشه و از همه مهمتر در بازار هم پیدا بشه میشنوسید؟
متشکرم
-
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
batista_soheil
دوستان من دنبال یک لنز به چنین مشخصاتی میگردم یعنی فوکال نرمال و همچنین دیاف خیلی باز که این دو مورد رو این لنز داره
هرچند خیلی شاید استفاده نشه (برای خودم عرض میکنم) اما بعضی وقتها در محیط بسته به مشکل بر میخورم و نیاز به یک لنز با اف باز دارم
این لنز رو پیشنهاد میکنید؟
قیمت فعلی این چقدره؟
و در آخر اگر لنزی با این مشخصات که کیفیتش هم قابل قبول باشه و از همه مهمتر در بازار هم پیدا بشه میشنوسید؟
متشکرم
اگر فاصله کانونی نرمال برای دی90 میخواهید و قیمت هم برایتان مهم است که 35 1.8 بهترین انتخاب است و اگر بلندتر میخواهید که باز هم با توجه به فاکتور قیمت 50 1.8 D یا 50 1.8 AFS.
-
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Persian
اگر فاصله کانونی نرمال برای دی90 میخواهید و قیمت هم برایتان مهم است که 35 1.8 بهترین انتخاب است و اگر بلندتر میخواهید که باز هم با توجه به فاکتور قیمت 50 1.8 D یا 50 1.8 AFS.
ممنون
بله با کراپی که در کار هستش ظاهراً 35 1/8 بهتره اما آیا این مقدار کم اختلاف دیافراگم در نور خیلی تاثیر داره؟ (فکر نمیکنم)
این لنز رو فقط برای محیط indor میخوام تهیه کنم
لطفاً قیمت حدودی 35 1/8 را هم اگر دارید بفرمائید.
-
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
batista_soheil
ممنون
بله با کراپی که در کار هستش ظاهراً 35 1/8 بهتره اما آیا این مقدار کم اختلاف دیافراگم در نور خیلی تاثیر داره؟ (فکر نمیکنم)
این لنز رو فقط برای محیط indor میخوام تهیه کنم
لطفاً قیمت حدودی 35 1/8 را هم اگر دارید بفرمائید.
تاثیر که دارد و اختلاف کم نیست موضوع این است که دیافراگم 1.4 با توجه به مشکل عمق میدان جیزی نیست که بتوانید با ان به راحتی عکس معمولی بگیرید.
قیمت هم من اطلاعی ندارم. در ضمن به عنوان تک لنز فضای بسته 35 انتخاب بهتری است.
-
سلام به اساتید. من ۵۰ میلیمتر f1.۸d داشتم که با دوربین قبلیم رد کردم و الان ۳۵mm f1.8g dx دارم. اما اصلا از مقدار بوکه و بلورش راضی نیستم. فکر میکردم تو عکس قدی خوب بوکه میده اما الان میبینم که ۵۰ بهتر بود. الان با توجه به بودجم میخوام ۳۵ رو بدم و ۵۰mm f1.8G بخرم. به امید اینکه بوکه بهتر و بیشتر بده. حالا بنظر شما میارزه بیشتر خرج کنم و ۱.۴ بخرم؟ درکل فرقش با ۱.۸ اونقدری هست که بیارزه؟از نظر بوکه تو فاصله های بیشتر و شارپنس و این برنامه ها؟؟؟؟
-
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
شهاب سیّافی
سلام به اساتید. من ۵۰ میلیمتر f1.۸d داشتم که با دوربین قبلیم رد کردم و الان ۳۵mm f1.8g dx دارم. اما اصلا از مقدار بوکه و بلورش راضی نیستم. فکر میکردم تو عکس قدی خوب بوکه میده اما الان میبینم که ۵۰ بهتر بود. الان با توجه به بودجم میخوام ۳۵ رو بدم و ۵۰mm f1.8G بخرم. به امید اینکه بوکه بهتر و بیشتر بده. حالا بنظر شما میارزه بیشتر خرج کنم و ۱.۴ بخرم؟ درکل فرقش با ۱.۸ اونقدری هست که بیارزه؟از نظر بوکه تو فاصله های بیشتر و شارپنس و این برنامه ها؟؟؟؟
به نظر من بهتر است در درجه اول نوع عکاسی خودتون رو مشخص کنید. این که فقط دوست داشته باشید عکستون بوکه داشته باشد، معیار خوبی برای انتخاب لنز نیست. بوکه 1.4 به طرز ملموسی بیشتر از 1.8 است. اما این ملموس بودن اولا برای کسی مشخص است که چشمش با عکس های مختلف تمرین دیده باشد. دوما در حد و اندازه بوکه این لنز روی کراپدار باید از آن انتظار داشت. از همه این ها مهمتر کادری است که لنز های گوناگون می دهند، شما باید ببینید چه کادری در عکاسی شما پر استفاده تر است.
-
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Amir Abdolpanah
به نظر من بهتر است در درجه اول نوع عکاسی خودتون رو مشخص کنید. این که فقط دوست داشته باشید عکستون بوکه داشته باشد، معیار خوبی برای انتخاب لنز نیست. بوکه 1.4 به طرز ملموسی بیشتر از 1.8 است. اما این ملموس بودن اولا برای کسی مشخص است که چشمش با عکس های مختلف تمرین دیده باشد. دوما در حد و اندازه بوکه این لنز روی کراپدار باید از آن انتظار داشت. از همه این ها مهمتر کادری است که لنز های گوناگون می دهند، شما باید ببینید چه کادری در عکاسی شما پر استفاده تر است.
راستش من اوایل با کادر ۵۰ مشکل داشتم. اما از وقتی ۳۵ گرفتم کلا دیدم میشد با کادر ۵۰ کنار اومد بخاطر بوکه بهترش. الانم میبینم کادر بسته ۵۰ و بوکه خوبش بهتر از کادر باز ۳۵ و بوکه بدشه!در کل هم من تفاوتهارو روی کراپدار پرسیدم. میدونم که فول فریم بهتر بوکه میده
-
2 فایل پیوست
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
شهاب سیّافی
سلام به اساتید. من ۵۰ میلیمتر f1.۸d داشتم که با دوربین قبلیم رد کردم و الان ۳۵mm f1.8g dx دارم. اما اصلا از مقدار بوکه و بلورش راضی نیستم. فکر میکردم تو عکس قدی خوب بوکه میده اما الان میبینم که ۵۰ بهتر بود. الان با توجه به بودجم میخوام ۳۵ رو بدم و ۵۰mm f1.8G بخرم. به امید اینکه بوکه بهتر و بیشتر بده. حالا بنظر شما میارزه بیشتر خرج کنم و ۱.۴ بخرم؟ درکل فرقش با ۱.۸ اونقدری هست که بیارزه؟از نظر بوکه تو فاصله های بیشتر و شارپنس و این برنامه ها؟؟؟؟
دوست عزیز تفاوت بوکه این دو لنز محسوس و ملموس نیست:
فایل پیوست 51794
فایل پیوست 51796
دلیل اینکه f1.4 گرونتر از f1.8 هستش به دلیل تیغه های بیشتر دیافراگم(9 در برابر 7) کیفیت ساخت بهتر و f1.4هستش. اگه واقعا f1.4 به کارتون نمی یاد همون 1.8 رو بگیرید چون ارزش نداره این همه هزینه کنید کیفیت عکسهای دو دوربین هم بسیار نزدیک به هم و می تونم بگم اگه میانگین بگیریم جتی 1.8 کمی بهتر هستش ولی تفاوت محسوس نیست. پیشنهاد می کنم که لینک زیر رو مطالعه بفرمایید: Nikon 50mm f/1.8G vs f/1.4G
-
فکر ميکنم منظور ايشون تفاوت بوکه 1.4 و 1.8 بوده نه تو ديافراگم برابر
واسه عکس تمام قد بوکه هر لنزی جالب نميشه
35 1.4 لنز خوبيه
85 1.8 هم اگر به اندازی کافی فاصله داشته باشيد بد نيست من خودم 135 کنون رو دوست دارم البته لنز های بلند تر فضا بيشتری هم لازم دارن
-
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
niceevil
فکر ميکنم منظور ايشون تفاوت بوکه 1.4 و 1.8 بوده نه تو ديافراگم برابر
واسه عکس تمام قد بوکه هر لنزی جالب نميشه
35 1.4 لنز خوبيه
85 1.8 هم اگر به اندازی کافی فاصله داشته باشيد بد نيست من خودم 135 کنون رو دوست دارم البته لنز های بلند تر فضا بيشتری هم لازم دارن
اتفاقا تفاوت بوکه در دیافراگم های یکسان سنجیده میشه تا رفتار اون لنز در اون دیافراگم بررسی بشه. مقایسه ای که بنده انجام دادم کاملا منظور ایشون بوده و متوجه شدند که بوکه این دو لنز تفاوت ملموس و محسوسی نداره.
-
خیلی واضحه که منظور آقای عبدالپناه تفاوت بوکه در 1.4 . 1.8 است و نه تفاوت بوکه در دیافراگم مشابه که البته اون هم موضوعی است قابل بررسی و کیفیت بوکه در لنزهای مختلف در فاصله کانونی و دیافراگم یکسان تفاوت داره که علت یکی از تفاوت ها ساختار تیغه های دیافراگم هست. منتها کسی که قیمت دو برابر برای دیافراگم 1.4 نسبت به 1.8 پرداخت میکنه قطعا اولین اولویتش بوکه نیست بلکه دو برابر ورود نور بیشتر که امکان عکاسی با سرعت بالاتری در شرایط مشابه را فراهم میکند اهمیت بیشتری دارد.
البته یک موضوع دیگه که باید بهش اشاره کنم تفکیک دوتا موضوع است که معمولا با هم قاطی میشن یکی بحث عمق میدان و میزان کم و زیاد بودن آن است و دیگری بوکه است که به کیفیت و چگونگی قسمت بلر گفته میشه. از این رو این دوتا بحث قاطی میشه که لنزی با دیافراگم بسته تر عمق میدان بیشتری داره و طبیعتا اون چیزی که به عنوان بوکه خوب دیده میشه درش کمتره.
-
اون نقطه ضعفی که من بسیار خوندم در نظرات اونایی که f1.4 دارن اینه که در این استاپ تصویر بشکل ناخوشایندی soft است طوری که ترجیح میدن در همون استاپ 1.8 به بعد عکس بگیرن. من خودم f1.8 دارم باید بگم در همین دیاف هم تصویر تقریبن soft است و تصویر شارپ از حدود 2.2 به بعد شروع میشه که به نظر من در f7.1 به حداکثرش میرسه.